גשר ארסונד

ביקורות
הפעם לא מדובר בגשר המחבר בין דנמרק לבין שוודיה, אלא על צמד המלצות לסרטים בחסות שני שחקנים, יוצאי שתי המדינות. כל אחד בנפרד צועד בראש סרט משלו, במסגרת אלטרנטיבות ה-VOD לימי הקורונה.

גשר ארסונד
גשר ארסונד

גבירותיי ורבותיי...ברוכים הבאים לערב הקולנוע הנורדי הראשון של הסתיו. ראשית, מתייצב בפינה הימנית ולבוש בתלבושת הצהובה-כחולה האיש שגרם לעשרות נשים וערפדיות לאבד את שפיות דעתן במשך שבע עונות והצליח לשמור על ארשת פנים רצינית כמעט בכל מצב: אלכסנדר לבית משפחת סקארסגארד!

הבלונדי עצום המימדים, אשר מזוהה בתור אריק נורת'מן, מ"דם אמיתי", הספיק לרוץ קילומטראז' קולנועי מכובד מאז ובהיותו נצר למשפחה ענפה של שחקנים ואושיות קולנוע שוודיות ועולמיות, עשה כברת דרך מכובדת משלו בתור שחקן סופר לגיטימי ומרשים, שלא רק מישיר מבט חצי סקסי וחצי כעוס. בסרט האחרון שלו, המשודר בשירותי ה-VOD הוא מתנסה עוד הפעם בתפקיד שלילי, אבל הפעם ללא גאולה באמצע הדרך, בחסות סוקי סטקהאוס.


דרבי קולנועי בדרך אליכם

מולו, בפינה האדומה והלבנה, מפציע בפעם המי-יודע-כמה-בסרט ים קטנים, האיש שגילם את "קוטל המלך", בעל יד הזהב ובועל האבירות...ג'ייי ייייייייייייייי מי לאניסטר. ניקולאס קוסטר וולדאו כבר הוכיח לא פעם שהוא מסוגל לקיים את ההבטחה שהוא גם בסרטים, אותם הוא מנהיג באופן בלעדי, אבל בדרך כלל הוא מעדיף להתבוסס בבינוניות ובחיים הקלים. גם הפעם לא מדובר בסרט יוצא דופן שאותו הוא מוביל, גם אם הוא עונה על הדרישה המינימלית לבידור קולנועי קליל.


המחסליםהצבא ה(לא) מוסרי
הנה סרט לא פופולארי בארצות הברית של טראמפ. סיפורו האמיתי של רב"ט X, אשר מוצא את עצמו בסיטואציה מוזרה בעבור חיילים באזורי מלחמה. אפגניסטן 2010 והוא וחבריו נמצאים בסיטואציה קשה מאוד ובדיוק ברגעים השבריריים הללו מגיע סמל מחלקה חדש, בכדי לאסוף את השברים ולארגן את החבורה הצעירה הזו מחדש.


יפה לך השפם הבלונדי | באדיבות yes

רק שכמו בכל סרט שרוצה לעניין אתכם, לא הכל קצפת ותותים. הטוראי הצעיר מגלה כי מפקדו משתמש בדרכים לא כל כך מוסריות בהתנהגותו עם חייליו ועם הסביבה האפגנית העוינת. בדיוק כאשר מתחילים לחשוב כי מדובר כאן בסיפור צבאי טיפוסי של חיילים הנאבקים עם תלאות המלחמה באפגניסטן, נכנס פנימה המצפון ומתחיל לערבל את העניינים.

אין כאן כתיבה יוצאת מן הכלל או בימוי ייחודי, אבל מדובר בתרגום עלילתי לסרט שביים אותו הבמאי – דן קראוס, אשר סיפר את אותו סיפור ממבט דוקומנטרי, שש שנים לפני שהסרט הזה יצא לאור. זהו סרטו העלילתי הראשון של קראוס, במאי סרטי תעודה בדרך כלל והפעם הוא בוחר להמשיך להוציא לאור סיפור אחד ולתרגם אותו לקהל יעד רחב יותר ובעצם להפוך את אותו אחד שביים בתור דוקו לסרט עלילתי באורך מלא.


כולם להגיד "אפגני מת" | באדיבות yes

הסרט מעמיד במרכזו את השאלה המרכזית: איפה כל חייל רוצה לשים את עצמו, בתור אדם וזאת בעיקר כאשר מדובר על סיטואציה חריפה וקשה כמו מלחמה? תצוגת תכלית של חיילים שנותנים לעצמם להיסחף אל תוך הסיטואציה ומתבגרים תוך כדי טיפול במצבים, שבוגרים, מנוסים והחלטיים מהם לא היו מצליחים להתמודד עימם באופן וצורה טובים. המצפון מול היצר והכניעה לטירוף המלחמתי הם הצדדים הנאבקים וזה מעניין, על כל דקה משמונים הדקות שהסרט מציג.

אלכסנדר סקארסגארד נפלא ונאט וולף מצוין, בתור הכוכב הראשי ועל אף שהסרט אורך פחות משעה וחצי, יש בו מספיק עומס וגודש עלילתי, רגשי ומתח, אשר יוצרים תחושה של זמן רב יותר עבור הצופה. הוא נקטל למדי בדירוגים ואפשר להבין למה, אם רק תבינו את הפרשנות האנטי מלחמתית ואולי יש כאלו שישליכו ממנה כפרשנות אנטי אמריקאית, אבל הוא סרט חשוב, שאסור לפספס.



הסרט "המחסלים" זמין לצפייה ב-yesVOD



ההשתקהאם תשתיקו את רעשי הרקע, תגלו סרט לא רע

זהו סרט שנשען באופן טוטאלי על הכוכב הראשי שלו – ניקולאי קוסטר וולדאו, הידוע בכינוי "קוטל המלך", זה שאחז ביד הזהב ובידה של סרסיי, מתחת להריסות הטירה ב"מעלה המלך" והאיש שמבחינה קולנועית עדיין לא הצליח להתרומם לשיאים, אשר אליהם סחפה אותו הסדרה שהפכה מזמן לאגדה טלוויזיונית.


רגע, תן לי להראות לך את האצבע על היד הזהובה | צילום: IMDB

זה באמת מאותם הסרטים שאין טעם לשחרר אותם בקולנוע ומיד כדאי להפיץ אותם לשירותי ה-VOD, באשר הם קיימים. מדובר במותחן עם נגיעות של אימה וכאלו שגורמים לכל צופה בר דעת לנחש את מה שהולך לקרות כמה דקות לפני שהוא מתרחש ואם אתם מחשיבים את עצמכם אפילו קצת יותר מתוחכמים מהצופה הממוצע, אולי תצליחו לנחש מי הוא הרוצח.

קוסטר וולדאו מגלם את דמותו של שומר יער, אשר פעם היה צייד. ההיפוך בתפקיד הגיע בגלל שהבת שלו רצתה שישמור על ניקיון כפיים ואילו היא...נעלמה כבר לפני כמה שנים. הוא? עדיין מחפש ומאמין שימצא אותה. ביום בהיר אחד קם לו רוצח נשים בעיירה המנומנמת ומערער את כל תושביה, כאשר השריפית (אנאבל וואליס, "כנופיית ברמינגהם"), טובת המראה, של העיירה נכנסת לתמונה, ברור שהקשר בין השניים הוא עניין של זמן. כל אחד מהם בעל מטענים אישיים ומטרה אחת משותפת – למצוא את הרוצח המסתורי. העלילה מתקדמת בלי הרבה מעוף והשראה והחורים העלילתיים נותנים לסרט טעם של גבינה שוויצרית – קליל ואוורירי.


האגריד? זה אתה? | צילום: IMDB

בסופו של דבר קשה לומר שהסרט מפתיע, אבל מהצד השני גם קשה לומר שמדובר באכזבה, כי כאשר הציפיות מנורמלות מראש, התוצאות הסופיות יכולות להפתיע לעיתים. עוד אחד לאוסף של קוסטר וולדאו ועוד כזה אשר יישכח לאחר שעה, מרגע הצפייה בו. ואילו השחקן הראשי שלו? הוא כנראה ייאלץ להמתין עוד קצת עד שימציא את עצמו מחדש.

סיכום המבקר
10/
6.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על גשר ארסונד
סרטים בקולנוע