"שוטרים מעולם אחר": מתים על המדים

קולנוע
המבקרים שחטו והציונים קטלו את הסרט "שוטרים מעולם אחר", אבל בסופו של דבר קיבלנו חיקוי לא רע של "גברים בשחור" רק בלי השחור ולא בדיוק עם גברים.

"שוטרים מעולם אחר": מתים על המדים
"שוטרים מעולם אחר": מתים על המדים

צעקות הגוועלד הגיעו עד המרפסות הגבוהות ביותר במגדלי אקירוב, המבקרים תלשו שערות ומדרגי ה-IMDB בעטו כל כך חזק שהישבן של ריאן ריינולדס קיבל עוד חיטוב וזקנקן התיש של ה-Dude המזדקן נכנס למסע במחילות אפו. קיבלתי הכנה ראויה כאשר ראיתי את הציונים ואת זעקות המבקרים ובייחוד את הפרסומות החוזרות ונשנות בכל אתר אינטרנט או פרסומת YouTube, לפני שעוברים לקליפ וזה הספיק לי להבין את הכיוון של הסרט.

הבנתי שגברים בשחור יורד מדרגה ומשנה כיוון כללי של סיפור ומחליף עתיק עם פוזה בעתיק אחר עם פוזה של קאובוי שכבר גילם בסרט אחר (ממש לא מזמן) ומחליף צעיר עם פה וביטחון באחד אחר עם פה וביטחון. הבנתי שלא צדים חייזרים, אלא אנשים מתים והבנתי שמאחורי כל דמות מתה של שוטר מופיעה דמות מגוחכת בעולם החיים (סיני וכוסית על).



כל אלו לא הכינו אותי למספר דברים; זהותו של הנבל מבחינת השחקן (קווין בייקון...יש !), ההיגיון הפנימי של הסיפור וכיצד מסבירים בורות עלילתיים בגודל חור תולעת, נוסח אלו שנפערים להם במהלך הסרט?. דבר נוסף ששאל אותי אחי בסוף הצפייה המשותפת היא האינטרס הכלכלי והקולנועי להפקת סרט שכזה. כלומר, בזבוז משכורות לשלושה שמות די גדולים בידיעה מוחלטת שמה שהולך לצאת תחת הידיים הוא סרט בינוני, במקרה הטוב.

עם זאת ולאחר כל הקטילות הברורות שהיו אמורות להיאמר, הסרט הזה הוא עוד סרט קיץ כיפי שמשמיד רחובות שלמים, מפליא במרדפים חסרי רחמים ברחובות עיר כלשהי (לא באמת משנה איזו) ומציג שותפות בין שני סוגי דורות ששופכים את בליל הקלישאות הרגיל שאליו התרגלנו בסרטי ה-Buddy Movie מסגנון השוטרים השותפים.



ג'ף ברידג'ס, להלן, ה-Dude הנצחי ממלא את תפקיד המרשל המבוגר ועתיר הניסיון שיחדיר תורת אמת בחניכו הצעיר ויעשה זאת ללא מידת הרחמים הראויה ובניגוד למקבילו ב"גברים בשחור", הלא הוא טומי לי ג'ונס, הוא לא סותם את הפה לרגע אחד דל. המבטא הוא דרומי כמו אותו המקביל והרבה יותר כמו בן דמותו מ"True Grit", רוסטר קוגבורן והוא ממלא את פיו בטבק בלתי נראה ומטפטף מדי פעם שאריות של קארי וצ'יקן מסאלה.

ריינולדס, הנקטל הקבוע וחביב כותב שורות אלה, מכניס את עצמו לתפקיד השוטר הצעיר והנפטר הטרי אשר נופלת הזדמנות לידיו לחזור, שניות ספורות אחרי שסיים את תפקידו עלי אדמות, לאותה האדמה בזהות אחרת ובמרדף אחרי, מה שנראה כמו, פושעים מזן אחר שהיה מורגל אליו.



וקווין בייקון הלא כשר נכנס בחלקלקות בייקונית רגילה אל תוך תפקיד הנבל התורן, תפקיד אותו הוא ממלא בהצלחה מרובה בכל סרט בו הוא משתתף. לצידם מרי לואיז פארקר, חסרת ההבעה, מגלמת את תפקיד מפקדת התחנה בחוסר כריזמה משווע וגוררת געגועים ל-Z של הגברים (בשחור).

אמנם הסרט "שוטרים מעולם אחר" לא חרג מגבולות השעה וחצי, אבל השליש האחרון שלו כבר הצליח למרוח את עלילת גברים בשחור...לא, טעות..שוטרים בשחור, או שוטרי הלוויות. לא משנה, אותו דבר. הייתה חוויה נחמדה ותו לא ובפעם הבאה שרוצים לחקות את "גברים בשחור" לפחות שלא יקראו לחייזרים שלהם בשמות שאינם מרמזים על חייזרותם.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "שוטרים מעולם אחר": מתים על המדים
סרטים בקולנוע