סינמה-קון: שובם של שוברי הקופות?

קולנוע
בימים אלה, ננעל כנס "סינמה-קון" שכולל חשיפות מהאולפנים הגדולים ביותר של הוליווד, שפותחים את עונת שוברי הקופות לקיץ הגדולה ביותר מאז פרוץ הקורונה. אחרי ״אהבה בשחקים: מאווריק״ ו״אווטאר: דרכם של המים״, שהכניסו יותר ממיליארד דולר, האולפנים מוכנים לירות עם התותחים הכבדים ביותר שלהם.

סינמה-קון: שובם של שוברי הקופות?
סינמה-קון: שובם של שוברי הקופות?

סינמה-קון הוא כנס שנתי של התאחדות בעלי אולמות הקולנוע האמריקאים השבוע הוא נערך בלאס וגאס. בכנס מציגים האולפנים השונים הקרנות בכורה עולמיות, הצצות בלעדיות לסרטים העתידיים שלהם ועדכונים בלעדיים. השנה עלו כמה מכוכבי הוליווד על במת היכל הקולסיאום במלון ארמון קיסר, מבתי המלון המפוארים בעיר.

אולפני סוני
אולפני סוני הציגו קטע מרהיב של סצנת לחימה מושלגת ועקובה מדם מתוך סרט המלחמה ״נפוליאון״ בבימויו של רידלי סקוט ובכיכובו של זוכה האוסקר חואקין פיניקס שמגלם את המצביא הצרפתי הנודע, פיניקס חוזר כאן לשתף פעולה עם סקוט אחרי יותר משני עשורים. מאז ״גלדיאטור״. "נפוליאון" ייצא בנובמבר בתזמון מכוון למדי לקראת עונת הפרסים הבאה.


צילום: IMDB

ג׳ניפר לורנס הציגה קטע מתוך הקומדיה הפרועה ״לא לוקחים קשה״ בה היא מככבת. פול דנו (״באטמן״, ״הפייבלמנים״) קידם סרט קומדיה סאטירי, בו הוא מככב לצד סת׳ רוגן. האולפנים גם חשפו הצצות לסרט גיבורי העל עליו עמלו בשיתוף פעולה עם מארוול קומיקס ״קרייבן הצייד״ בכיכובו של אהרון טיילור-ג'ונסון .



בנוסף, הצופים זכו להצצה לסרט ההמשך של ״ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש״ והצצה לסרט הקולנוע ״גראן טוריסמו״, המבוסס על משחק הווידאו של מכוניות המירוצים מבית פלייסטיישן. בסרט מככבים דייוויד הארבור (״דברים מוזרים״) ואורלנדו בלום (טרילוגיית "שר הטבעות", "קרניבל רואו").

דנזל וושינגטון
קידם עבור האולפנים את הסרט השלישי והאחרון בטרילוגיית הפעולה ״נקודת שוויון״. הוא קיבל בכנס את פרס מפעל החיים. ואם חשבנו שעתידו בהוליווד לוט בערפל, וויל סמית' הופיע בסרטון שהוקלט מראש מסט הצילומים של ״בחורים רעים 4״ עם מרטין לורנס (באמת אנחנו צריכים עוד מזה? אחרי תקרית הסטירה בטקס האוסקר 2022, לא בטוח שזו החלטה טובה).




האחים וורנר

אולפני האחים וורנר נמצאים באחת התקופות הסוערות בתקופתם, בייחוד בעקבות שלל השינויים שמחולל דייוויד זסלב. עם הפיכת שירות הסטרימינג HBO Max ל-HBO וההכרזה על סדרת הטלוויזיה "הארי פוטר", נראה שבגזרת הקולנוע האולפני מעדיפים ללכת על בטוח. אופרה ווינפרי הציגה על הבמה את הגרסה החדשה ל״הצבע ארגמן״, סרט שמבוסס על המחזמר מברודוויי, שבעצמו עיבד את סרטו של סטיבן שפילברג מ-1985. אז זו היתה הפריצה הקולנועית הגדולה של ווינפרי וגם של וופי גולדברג. וינפרי, שהפעם מפיקה את הסרט החדש, הציגה את כוכבות הסרט החדשות: טראג׳י פ׳ הנסון (״אימפריה״), דניאל ברוקס (״כתום זה השחור החדש״) ופנטז׳יה בארינו, שזכתה בעונה השלישית של ״אמריקן איידול״ .

מרגו רובי וריאן גוסלינג הציגו את ״ברבי״ וטימותי שאלמה סיפר על עבודתו על הסרט ״וונקה״, שבו הוא מגלם את הגרסה הצעירה של וילי וונקה מספרו של רואלד דאל ״צ׳ארלי והשוקולדה״ (וחשף שהוא אשכרה שחה בים של שוקולד). שאלמה גם הציג את ״חולית 2״, לצד זנדאיה והבמאי דני וילנב, שהבטיח שבניגוד לסרט הקודם "חולית", הפעם נקבל הרבה יותר קטעי פעולה.





כצפוי, גולת הכותרת הייתה הצגת החזון החדש של הבמאי ג׳יימס גאן והמפיק פיטר ספרן, שאך באחרונה מונו לנהל את אולפני די.סי. השניים הציגו את הסרטים החדשים ביקום הקולנועי של די.סי קומיקס, עם תוכנית שפרושה על פני עשר שנים קדימה. במסגרת השקת החזון, הוצג הסרט ״הפלאש״, על דמות גיבור העל הזריז מליגת הצדק, אותו גילם עזרא מילר. אם לא היה ברור אם הסרט בכלל ייצא לאקרנים, בעקבות מעורבות השחקן במקרי אלימות ושוד, האולפני הדגישו שהסרט ייצא לאקרנים כמתוכנן. מתשואות המבקרים, נראה שהסרט התקבל יפה על ידי הצופים. הסרט אמור לאתחל את כל היקום הקולנועי ומופיעים בו גם מייקל קיטון, כבאטמן (אחרי יותר משלושה עשורים מאז הסרטים של טים ברטון) וגם בן אפלק (שהודה כי רק במהלך העבודה על "הפלאש", הצליח ליהנות ולהבין את הבאטמן) וגם גל גדות (בהצצה קצרה מאוד).



דיסני

דיסני, החליטו שלא לבוא עם יותר מדי הפתעות והם כנראה שומרים את הקלפים קרוב לחזה, לקראת כנס D32 בהמשך השנה אותו הם מארחים. הפעם הפאנל הציג הצצות ל״אינדיאנה ג׳ונס וחוגת הגורל״ (שצפוי להיות האחרון בהחלט של הריסון פורד) וסרט האנימציה ״אלמנטלי״ בהפקת פיקסאר. שניהם יוקרנו בבכורה עולמית בפסטיבל קאן. הוצגה הצצה לסרט האנימציה ״משאלה״ וסרט הלייב-אקשן ״בת הים הקטנה״ (שמצטרף לז'אנר האתחולים המוזר של דיסני).



יוניברסל

אולפני יוניברסל הציגו את הפרויקטים הגדולים ביותר שלהם, כולל הסרט הבא בסדרת האנימציה "טרולים", בכיכובם של ג׳סטין טימברלייק ואנה קנדריק, ריאן גוסלינג הציג את סרט הפעולה “The Fall Guy״, בעוד וויל פארל הציג את סרט אנימציה חדש על כלבי רחוב. ג׳ק בלאק הציג את ״קונג פו פנדה 4״ (בעוד סרט שלא בטוח שאנחנו צריכים). אחרון חביב היה וין דיזל הנרגש שנשא נאום ארוך במיוחד במסגרת קידום הסרט העשירי בסדרת ״מהיר ועצבני״. הוא אישר סופית שהסרט ה-11 בסדרה ייצא ב-2025 ויהיה האחרון בהחלט בסדרת סרטי המירוצים הבלתי נגמרת.



בנוסף, הוצג הסרט ״מרשעת״, על המחזה מבית ברודוויי. בסרט מככבות סינתיה אריבו ואריאנה גרנדה ונודע שהוא יחולק לכמה חלקים כאשר החלק הראשון יוקרן בבתי הקולנוע בנובמבר 2024.

פרמאונט

אולפני פרמאונט הוכיחו שהקורונה לא השפיעה על האסטרטגיה שלהם ואחרי ההצלחה של מאווריק, הציגו את ״משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות - חלק ראשון״ בכיכובו של טום קרוז האלמותי. הסרט ישוחרר כעת ביום רביעי, 12 ביולי, 2023, כלומר יומיים מוקדם מהתאריך המקורי שלו ב-14 ביולי. האולפן שיתף גם טריילר חדש וסרטון באורך 20 דקות מהסרט. הסרטון מתחיל ברומא ואנו רואים את דמותה של היילי אטוול, גרייס, נחקרת על ידי הרשויות האיטלקיות. לאחר מכן אנחנו רואים אותה החדר עם איתן האנט בגילומו של טום קרוז ולומדים שהיא גנבת שנשלחה לבצע עבודה עבור לקוח לא ידוע לגנוב מפתח שאנשים רבים מחפשים. מה שקורה בהמשך הוא מרדף מלא אדרנלין במהירות גבוהה ברומא של ימי הקורונה הכולל מכוניות משטרה גנובות, איתן וגרייס אזוקים זה לזה, קרב יריות, מרדף מכוניות ועוד הרבה יותר.



"רוצחי פרח הירח" של מרטין סקורסזה, בכיכובם של ליאונרדו דיקפריו ורוברט דה נירו קיבל הרבה תשומת לב. הסרט שמבוסס על אירועים אמיתיים של רציחות סדרתיות במחוז אוסייז' באוקלהומה של שנות 1920, ייצא בהמשך השנה בשיתוף פעולה עם אפל. על הבמה הוצג טריילר ותמונות חדשות. בקדימון לסרט נחשף מה האינדיאנים של אומת האוסייז' נאלצו לעבור במה שנחשב כחלק מעסקת קרקעות, כשמתגלה שבאדמותיהם יש שפע של נפט מתחת לאדמה ומתחילים להתעשר. והיכן שיש הרבה כסף, תהיה גם אלימות. ארנסט בורקהרט בגילומו של דיקפריו ו-ויליאם הייל בגילומו של דה נירו מתכננים להסתנן לאומת האוסייז' כדי לגנוב את הונם באופן חוקי, אבל הדברים לא הולכים כמתוכנן ומתרחשות רציחות שמושכות את תשומת לבו של הסוכן הפדרלי טום ווייט בגילומו של ג'סי פלמונס. הסרט ישוחרר לבתי הקולנוע ב-6 באוקטובר 2023.



עוד סרט שהוצג, הוא הפרק הבא בסדרת "רובוטריקים (״רובוטריקים: עליית החיות״) והפריקוול ״משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר״, שגם לגביו אין וודאות עד כמה הוא נחוץ. אבל פרויקט מסקרן באותו יקום הוא סרט אנימציה Transformers One עם כריס המסוורת', סקרלט ג'והנסון ועוד, בהפקה שהיא סרט האנימציה הראשון של הרובוטריקים מזה למעלה מ-40 שנה. כריס המסוורת' ידבב את אופטימוס פריים צעיר, בריאן טיירי הנרי את מגהטרון הצעיר, סקרלט ג'והנסון תדובב את אליטה. אליהם יצטרפו גם קיגן-מייקל קי בתפקיד באמבלבי, ג'ון האם כסנטינל פריים ולורנס פישבורן כאלפא טריון. הסרט יעלה לאקרנים בבתי הקולנוע ב-19 ביולי 2024.



בנוסף נודע שריהאנה תשמש כמפיקה ותכתוב ותבצע שירים לסרט אנימציה חדש של פרמאונט על הדרדסים. היא גם תככב בו כדרדסית. הסרט ללא שם ייצא לאקרנים בבתי הקולנוע ב-14 בפברואר 2025. את סרט האנימציה הזה יביים על ידי כריס מילר, בשיתוף פעולה עם מאט לנדון, בהפקת ריהאנה, ג'יי בראון, טיראן "טי-טי" סמית' וריאן האריס .

פרמאונט שיתפה סרטון חדש מתוך סרט אנימציה חדש של צבי הנינג'ה, ("צבי הנינג'ה: טירוף המוטנטים"), בסרט יככבו רוז ביירן, ג'ון סינה, ג'קי צ'אן (שידובב את ספלינטר), אייס קיוב, נטסיה דמטריו, איו אדבירי וג'יאנקרלו אספוזיטו.



אין ספק שהאולפנים חוזרים עם מיטב הזיכיונות, ההפקות ושוברי הקופות הגדולים ביותר שלהם ודבר אחד בטוח: הקולנוע כאן כדי להישאר.

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על סינמה-קון: שובם של שוברי הקופות?
סרטים בקולנוע